zondag 31 augustus 2014

ZONderling

Dit gedicht heb ik op 31 augustus als 'gedicht van de week' verstuurd. Met de vraag of we de zomerzon zullen meenemen ... (naar de herfst, die morgen - meteorologisch gezien - begint). Eerst had ik het gedicht WIE of VOOR WIE willen noemen; er zijn ook nog vele variaties te bedenken met ZON er in. Mogelijk verandert het gedicht nog...

op de binnenkant
van mijn hand
teken ik mijn liefde
maar als ik jou zie
voel ik een vuist

op mijn voorhoofd
schrijf ik in spiegelschrift
ik hou van jou
maar als ik jou ontmoet
veeg ik mijn haar ervoor

mijn ogen zien
in alles jou
maar als jij
werkelijk verschijnt
knijp ik ze dicht

in mijn gedachten
roep ik het op
eeuwige liefde
maar als de tijd komt
verandert alles

in mijn hart
klopt het keer op keer
jij bent niet iets
afzonderlijks
afZONderlijks


27-8-14