zondag 28 oktober 2018

droombeeld wordt gedicht

Naar aanleiding van een droombeeld schreef ik de volgende regels:

ik zag hem verdwijnen
door de heg om de hoek
het volwassen worden
stroomde door onze aderen
...

Dat het in het droombeeld over 3 personen ging werd in het gedicht niet duidelijk. Er zou veel meer uitgelegd moeten worden, wat afbreuk aan het gedicht zou doen. 'Ik' en 'de ander' zijn overgebleven.
Hopelijk komt wel over het 'dubbele' van het komen door de heg / het kijken door de heg  

initiatie

Door de heg zag ik hem komen.
Het volwassen worden
stroomde door mijn aderen.

Deze daad zou een keerpunt worden.
Omkeren was geen optie meer.

Ik stond klaar met een tot
slaghout driedubbel gevouwen
krant boven mijn hoofd.

Jouw slag zou de eerste zijn,
dan zou de mijne volgen.

Een wolk dreef voor de maan.
Geritsel en zweet kropen voorbij.
Wachten werd tijdloos.


27-10