zaterdag 7 september 2024

feestmiddag

 

in het net verbouwde Diekhuus en o.a. lezen De Reizende Dichters vanaf 14.00 uur gedichten tussen de muziek door.

Omdat de bibliotheek daar nu is gevestigd schreef ik dit gedicht:


boeken

 

hoeveel boeken gingen door mijn handen

las ik al die titels en de schrijversnamen

al die verhalen waar ik steeds in landde

zovelen met mij gingen en kwamen

 

door al die zorgzaam opgetekende gedachten

op zoveel plekken in dit enorme universum

soms wil ik alleen maar wachten, wachten

gaat mijn geest van maximum naar minimum

 

door al die mooie woorden in die vele talen

voor velen van ons toch zo leesbaar

maken bibliotheken een groots gebaar

 

altijd komen we weer boeken halen

altijd zijn er weer nieuwe verhalen

altijd is er eenvoudig geluk of groot gevaar

 

 

21-8-2024